01 September, 2009

Pesanan Allah buat orang Ma-layu

Maaf, saya tak mewakili mana-mana parti, hatta parti kacang soya sekalipun, atau Yong Tau Fu yang putih indah, segar bugar, berais lazat diminum, menjirus membasah rongga tekak yang dahaga saat berbuka puasa. Saya hanya nak sampaikan nasihat. Saya cintakan tanah subur bertuah tempat tumpah darah saya, Malaysia yang tercinta ini. Jangan sesiapa pun berani mencemar keharmonian kaum atau agama kami semua, rakyat Malaysia.

Berikut, adalah pesanan umum Allah kepada seluruh penganut Islam. Namun saya tujukan pesanan ini tepat kepada orang Malayu Malaysia yang menganut Islam sahaja buat masa ini. Kepada penganut agama lain yang membaca tulisan ini, maka anda akan lebih faham selepas ini bahawa Islam melarang para penganutnya mencerca atau mencela sembahan agama lain. Jika berlaku cercaan, maka hal itu tiada sangkut paut lagi dengan Islam melainkan lahir daripada sikap orang-orang yang ekstrim, tidak mahu menurut panduan Allah dan melampaui batas dalam tindakan mereka.

Firman Allah:

"Dan janganlah kamu mencerca sembahan-sembahan yang mereka sembah selain daripada Allah, kerana kelak mereka akan mencerca Allah (pula) secara melampaui batas dengan ketiadaan pengetahuan. Demikianlah Kami memperelokkan pada pandangan tiap-tiap umat akan amal perbuatan mereka, kemudian kepada Tuhan merekalah tempat kembali mereka, lalu Ia menerangkan kepada mereka apa yang mereka telah lakukan."

(Al-An'aam [6] : 108)

Sila baca berkenaan kes demo dan kepala lembu:

1. PM kesal.

2. Misteri kepala lembu.

3. Kenyataan Khairy.

4. Polis mohon maaf.

5. Peserta demo jumpa menteri.

6. Bawa kepala lembu.

7. Pengerusi jawatankuasa itu, Mahyuddin Manaf menafikan kepala lembu yang dibawa ada kaitan dengan Hindu. Baca di sini.

8. Samy Vellu kecam.

2 comments:

nuna_sarah said...

1. Kes lembu..

2.Kes khinzir di pagar masjid?

cukup ulangtahunnya..

muhammad said...

sy buknnya apa sarah, sy bimbang ada kalangan manusia2 brkpentingan yg xbtanggungjwb mgunakn hal2 sensitif ni utk melaga2kn n mcemar kharmonian kita. spt org ke3 yg mcuit 2org lain dlm gelap. org 1 sangka org 2 yg cuit, org 2 plk sangka org 1 yg cuit. sdgkn org ke3 yg melagakn dorg. n org ke3 ni tahu bahwa babi mmg snsitif kpd msyrkt melayu + islam, lembu plk snsitif kpd msyrkat india + hindu, so dia guna pluang ni utk mlaksanakn agenda pribadinya.

Bacaan tambahan utk kwn2:

1. Temple issue an old problem.

2. COW HEAD CONTROVERSY: A puzzle