22 April, 2009

Malaysia?

Saya cuma dedahkan saja kata-kata daripada sebuah blog yang membuat jantung saya berdegup sedikit kencang dua tiga hari ini. Saya hidangkannya untuk kalian nilai secara serius, kritikal, mendalam, penuh hemat dan teliti.
Selamat menikmatinya!

Kata-katanya berbunyi begini: "SEAWAL TAHUN 1937, NAMA 'MALAYSIA' TELAH DISEBUT DALAM SEBUAH BUKU BERTAJUK: "MALAYSIA: A STUDY IN DIRECT AND INDIRECT RULE" YANG DIKARANG OLEH RUPERT EMERSON, NEW YORK, MC MILLAN (20 tahun sebelum merdeka dan sebelum Jepun menyerang tanah melayu). TAJUK BUKU INI ADA KAMI JUMPAI SEMASA SURFING. JADI persoalannya, NAMA NEGARA KITA -MALAYSIA- INI AGENDA SIAPA SEBENARNYA?". Sila baca blognya di sini.

3 comments:

hakimi mahmud said...

agenda Illuminuti mungkin?

muhammad said...

emm..bleh jd gak, nakula. -sbnarnya sy mengidam sbuah suasana dunia yg aman, harmoni, saling brkenalan n mahu memahami. ssiapa yg cuba keluar dr hasrat ni adalah ssiapa saja yg brsikap melampau dan pelampau (sama ada pelampau bangsa mahupn pelampau agama, n brsikap 'etnosentrik').

hakimi mahmud said...

percayalah..setiap agenda politik yang berlaku di dunia ini merupakan suatu perancangan..(tiada yang berlaku secara kebetulan..hanya terserah kepada ALLAH samada jadi atau tidak perancangan itu)