29 October, 2009

C i n ( T ) a



Siang tadi, saat kornea mata saya sudah berpinar-pinar
dengan mainan ratusan angka dan simbol Latin
di atas helaian lembaran putih yang berserakan
di dada meja Perpustakaan Tun Abdul Razak 1,
saya berehat sebentar dengan membelek-belek
Majalah Tempo -terbitan dari Indonesia- maka
tiba-tiba terbitlah Cin(t)a.
Hari ini baru saya tahu dan
belum pun lagi saya tontoninya.

Cin(T)a (2009),
kisah seorang Cina bernama Cina,
kisah seorang wanita bernama Annisa,
dan kisah Tuhan Yang Satu lagi Esa,
enak ditonton mereka yang masih ada telinga,
juga mereka yang masih ada mata.

*Untuk sebarang tuduhan @
sok-sek-sok-sek @ bising-bising di belakang,
ke atas diri saya, sila emailkan terus ke:
ahli.kebenaran@yahoo.com

5 comments:

luahfikiran said...

Salam.
Saya ada membaca posting sdr pada 18 September, 2008 mengenai politik. Saya tertarikh dengan kandungannya dan berhasrat untuk menyiarkannya semula dalam blog saya (http://luahfikiran.blogspot.com). Pada masa yang sama, blog sdr akan dimasukkan ke dalam senarai mybloglist saya. Sekiranya bersesuaian, mohon masukkan blog saya ke dalam senarai bloglist sdr. Terima kasih.

muhammad said...

wslm wbt.
ooh, tmaksih sbb trkunjung ke blog sy ni :) salam kenal.

saling btukar pndangn la n amik apa yg manfaat n baik. Yg baik jd teladan, apa yg buruk jd smpadan. Sama-sama.

nuna said...

salam..
terkejut n exited melihat tajuk posting muhammad..hehe..bukan ape-sbb x pernah plak terbaca pasal 'chenta' disini...tp ade maksud lain rupanya-tipah tertipu

@.@

nuna said...

lokasi filem tu mcm di Institut Teknologi Bandung je

muhammad said...

wslm wbt.
ops, sori sarah, sbb posting ni mgejutkn wak -crita ttg filem baru je. :) seb baek tipah yg trtipu, bukan nuna, hehe.

ye ke mcm kt ITB? kn wak ada kwn di ITB,dulu wak bgtau dlm komen -sy ada gak dgr citer psl ITB. sy xpnah g sana.